Stworzyliśmy szkołę, w której poza obowiązującym programem nauczania realizowaliśmy własne autorskie programy wychowawczo-dydaktyczne. Mieliśmy świadomość odpowiedzialności oraz wiarę, że tworzymy szkołę w zmieniającej się rzeczywistości dla młodzieży, która ma niepowtarzalną szansę rozwoju, która funkcjonować będzie inaczej w powstającym społeczeństwie demokratycznym, w nowych realiach gospodarki wolnorynkowej.
W roku 1990 powołaliśmy kolejne szkoły. Stworzyliśmy dzieciom i młodzieży warunki sprzyjające rozwijaniu samodzielności i niezależności w myśleniu i działaniu. Kształtowaliśmy ich odpowiedzialność za siebie i tworzoną z innymi wspólnotę. Przekazywaliśmy wartości i zasady moralne stanowiące niepodważalną bazę i siłę konieczną do rozpoczęcia dorosłego życia. Przez wszystkie lata dostosowywaliśmy programy autorskie, metody, profile kształcenia do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych, demograficznych, kulturowych i politycznych, a przede wszystkim do indywidualnych potrzeb, oczekiwań oraz możliwości dzieci i młodzieży.
Sukces jaki do dzisiaj osiągamy, opieramy na przekonaniu, iż szkoła stanowi nierozerwalną wspólnotę uczniów-nauczycieli-rodziców, a dla dobra ucznia i jego podmiotowości jest celem nadrzędnym i niepodważalnym. Jakość wykonywanej pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą jest przez cały czas dla nas procesem najważniejszym, otwartym i stanowiącym podstawę naszej działalności.
Istotą naszych osiągnięć jest również świadomość, iż szkoła musi uczyć tolerancji, szacunku dla praw człowieka oraz wrażliwości na potrzeby innych. Programy wychowawczo-dydaktyczne, które realizujemy są kontynuacją przyjętych przed laty założeń tj.
Szkoła Podstawowa Sokrates z autorskimi programami dla klas dwujęzycznych, która powstała w 2009 roku to nasza odpowiedź edukacyjna na wstąpienie Polski do Unii Europejskiej. Wejście Polski do strefy Schengen spowodowało otwarcie granic z naszymi zachodnimi i południowymi sąsiadami, stworzyło konieczność lepszej znajomości języków obcych, rozwoju kompetencji interkulturowych, doskonalenia umiejętności prowadzenia dialogu międzykulturowego, które są wpisane we wszystkie działania Szkół Sokrates.
Dodatkowym bodźcem było również stworzenie szkoły dla dzieci inwestorów zagranicznych, podejmujących pracę w Bydgoskim Parku Przemysłowo – Technologicznym, dla dzieci oficerów (Joint Force Training Centre (NATO)), dla rodzin studentów zagranicznych bydgoskich uczelni oraz dla Polaków powracających np. z Wielkiej Brytanii i Irlandii z dziećmi, które chcą kontynuować naukę w szkole z językiem wykładowym angielskim.
Podążając za międzynarodowym programem i tworząc klasy wielokulturowe chcemy zapewnić uczniom międzynarodowy, otwarty, prestiżowy model nauki w powiązaniu z polską podstawą programową.
Nauka z nami daje szeroką i gruntowną wiedzę, umiejętności samodzielnego myślenia i poszerzenia własnych horyzontów oraz umożliwia naukę w międzynarodowej atmosferze.
Renata Girzejowska
Prezes Zarządu
Szkół Sokrates